torsdag 7 februari 2013

Samhällsfenomen

Nu ska ni få höra gurun Linns observationer och filosofier om dagens samhälle.

Jobbmarknaden
Har spenderat senaste dryga timmen (dryg i två bemärkelser) med att söka jobb, jobb och åter jobb. Börjar på riktigt känna mig lite stressad. Nu har jag ju läxhjälpen. Den blir man inte överdrivet rik på, men man klarar sig. Men på sommaren är det ingen skola, inga läxor och ingen läxhjälp. Men likafullt tror jag att jag förväntas betala för mat och hyra. Fortsätter som sagt att söka allt som bara finns, men blir lite modfälld ibland eftersom det är så bisarrt många andra som också söker. Fick t.ex. ett mail från ett ställe om att de hoppades att man hade överseende med om processen drog ut lite på tiden, eftersom de fått in över 200 ansökningar... Suck. Oh well, jag har i alla fall två alternativ för plan B. Antingen tar jag mitt pick och pack och drar hem till norr över sommaren och jobbar på banken. Frågan är då vad jag gör med katterna och karln? Annars kan jag eventuellt läsa en sommarkurs av något slag - helst något riktigt udda språk - och leva på CSN. Det sämsta med jobbsökarprocessen är för övrigt annars att man aldrig får några klara besked, och det är omöjligt att veta om bristen på svar beror på att de inte hunnit svara än eller att de inte är intresserade.

Gymmet
Var iväg på gymmet en sväng ikväll för att testa springa en kortare sträcka och se om bristen på kolhydrater påverkade min energi och ork. Det gjorde den, men inte så värst mycket. Kändes bara lite segare än vanligt. Hur som helst så var det inte det jag tänkte skriva om, utan istället hur frustrerad man kan bli av folk som inte vet sin plats. När jag kommer på gymmet är löpbandet mitt! Ve dig som ockuperar det när det är min tur! Jag är inte knusslig, jag kan låta fem andra människor springa samtidigt som jag. Men det sjätte löpbandet är mittmittmitt! Det är väl en storsint inställning? :p Skämt åsido så har det tyvärr varit fullsmockat på gymmet de senaste gångerna jag har varit där. Hatar att behöva vänta eller att till och med måsta ändra mina planer, som ju oftast är just att springa... uhu. Den som ändå hade 15-25 papp extra att lägga på ett eget, riktigt bra löpband. Sponsra, någon? ;)

Sjukvården
För ett tag sedan var jag och kollade upp mina hormonvärden för att se om jag tar lagom mycket medicin. Fick ett brev hem från läkaren för någon vecka sedan där det stod att allt såg bra ut och att jag skulle fortsätta som tidigare. Idag damp det ner ett nytt brev från samme läkare, där det nu stod att det såg ut på mina tester som att jag kanske har en underfunktion i sköldkörtel. No shit Sherlock! Doktorn rekommenderade att jag skulle testa ta levaxin, och att jag skulle börja med en låg dos på 25 mg för att se om det ger önskad effekt. Det är ju bara det att jag redan äter levaxin, och 50 mg dessutom... Måste försöka få tag på läkaren via telefon och reda ut detta. Frågan är ju om jag då borde höja min dos ytterligare, för nåt måste ju ha synts på testerna? Förvirringen är total.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar