söndag 17 februari 2013

Rosor på kinden och mord i blick

Vad ska man säga om den här helgen då? Den gick fort! Det gjorde dock inte jag. Sprang igår med en fåfäng förhoppning att orka hålla 12km/h i 5 km. Icket en chans. Men det blev 7 km på 38.30 iaf. Sen begav jag mig ut på upptäcksfärd, på jakt efter det mytomspunna "mjölet" fiberhusk. Eftersom jag tidigare gått bet på Coop Forum, vårt lilla Willys här på Kvilletorget OCH på hälsokostaffären mittemot, så vidgade jag nu expeditionsområdet och begav mig till Wieselgrensplatsen. Där finns ett Coop av normalstorlek och ett riktigt stort Willys. Tror ni någon av dem hade fiberhusk? ICKET! Jag börjar misströsta. Får nog beställa det online till slut, eller kanske försöka på någon hälsokostaffär inne i stan.

Igår kväll såg vi Mellon hos grannarna. Eller vi och vi, jag och Emma såg och Cam och Tobias spelade LOL. Tyckte ett par låtar var skapliga (en till final, en till andra chansen), men fortfarande ingen riktig wow-upplevelse. En delfinal kvar... Idag har det inte hänt så mycket alls faktiskt. Jag har jobbat med uppsatsen. C gjorde en supergod "lasagne" till middag med aubergine istället för pasta. Och creamy spinach chicken istället för köttfärs. Och så fick jag ett intressant mail såhär på kvällskvisten! Men berättar mer om det senare.

Jo, och så har jag googlat lite på tegelstenar. Har en idé om hur vi kan möblera om i lägenheten för att få vår tv närmare tv-uttaget (så att vi kanske faktiskt kan titta på något någon gång om det skulle falla oss in). Men vår tv-bänk är för lång för att rymmas på den nya tilltänkta platsen, så alltså behöver vi byta ut den mot en kortare. Jag hade hittat en lämplig en på blocket och dessutom fått klartecken av säljaren att han kunde ställa upp och köra den till oss (mot ersättning, såklart). Men han hade inte tid förrän till helgen, sa han. Fine, sa jag, hör av dig när du har tid. Igår hörde han av sig, men inte för att bestämma detaljer kring leveransen utan för att meddela att han hade sålt tv-bänken på annat håll. MORR! Ok att han inte orkade köra hit den, men då kunde han väl ha sagt det direkt?! Nu smider jag nya planer om att bygga en tv-bänk själv i samma stil som brorsan gjorde för något år sedan. Med sidor av tegelstenar och hyllplan av trä. Tror det skulle bli riktigt bra, men frågan är hur man lättast får tag på "råvarorna"? Tegel väger ju en del och jag har ingen bil... kanske får åka och köpa ett par tegelstenar om dagen tills jag har samlat på mig tillräckligt många. :p

4 kommentarer:

  1. 32/2 = 16 rundor som sagt. :p spännande imorrn nu! Jag ringer när jag vaknat! /Eve of Eden

    SvaraRadera
  2. Är inte ni stenrika?
    kram/pappa

    SvaraRadera
  3. Hahahhahaha! Sten-rika. Det där gjorde min dag. Gonatt! /Eve

    SvaraRadera