fredag 15 februari 2013

*Fetfredag

Mjoho. Idag har jag varit på jobbintervju faktiskt. För ett kortare sommarjobb, som nog vore ganska spännande och kul men ack så dåligt betalt. Tror jag är ganska överkvalificerad, så de borde erbjuda mig jobbet. Men man kan aldrig så noga veta. :p Hur som helst så får jag veta i april, så jag har till dess på mig att fundera på om det är något jag verkligen vill göra.

Har även testat baka nästan kolhydratfria semlor idag. Jag som inte ens gillar semlor speciellt mycket i vanliga fall, haha. Men när det blir lite mer utmanande att få till dem måste jag såklart ge mig på det. Cameron hade i alla fall uttryckt en önskan att få äta en, så LinsPrins fixade. De blev liiite torra, troligtvis för att jag inte hade fiberhusk (som gör degen tjockare) och var tvungen ta mer mandelmjöl istället. Men betyget blir ändå helt ok, även om man inte direkt kunde beskylla dem för att vara de inte var de vackraste semlor som sett dagens ljus...

*Ska det vara Fetfredag eller Fettfredag? Svårt att veta med tisdagen som utgångspunkt, då den börjar som den gör. Eller blir det bäst med särskrivningen fet fredag, kanske? Som i "Hade du en bra fredag?" "Ja, den var fet!".

Ps. Alla hjärtans var mysig men uneventful. Fick en kram i present av C, höhö. Fast det var jag ganska nöjd med. Han fick nybakat bröd och ost- och skinkmuffins till frukost, och sen gjorde jag gomiddag också bestående av fläskfilégryta och rättikagratäng. Det var mumsigt faktiskt! Och så såg vi en film hemma i soffan som ett äkta pensionärspar. Bra så.

2 kommentarer:

  1. Vad får dig att tro att man som pensionär sitter i soffan och ser film,nej du man sitter i soffan och sover möjligen framför en film.
    Ha en bra dag!
    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. Haha...ja, sover framför en film i soffan har jag hört att pensionärer gör. :p Även de som inte är pensionärer än...

    Lät som en nice vecka! Nä nu ska huset städas efter festen, hör av dig om ni bokar nåt tåg.

    Evo the Pevo

    SvaraRadera