onsdag 27 februari 2013

Svammelfia

Såg just senaste avsnittet av Hart of Dixie och känner att jag måste ventilera min irritation lite. Ok, det är inte direkt världens mest genomtänkta och välskrivna serie i vanliga fall... men det här! Fast jag antar att ingen som läser detta faktiskt har sett serien och framför allt inte det nyaste avsnittet. Men nu har ni i alla fall blivit informerade om att jag protesterar. Haha. Zade 4 life!

Jag har faktiskt inget direkt vettigt att skriva om idag. Fick ett samtal till om ett jobb som jag ska på intervju för på måndag (gruppintervju, how weird is that?). Oklart vad mina chanser är och vad det riktigt innebär (dvs. hur intressant det är för mig). Meeeen... jag kan berätta mer efter måndag om det verkar som att det blir något. I alla fall så tycker jag det är lustigt hur det är det där med jobb. I månader har jag väntat och väntat och inte hört ett ljud om någon av ansökningarna... och sen blir det flera på en gång helt plötsligt?! :p Nu har jag ju redan tre småjobb och pluggar heltid, så jag behöver inte mer att göra om man säger så. Men jag tror att det jag ska på intervju för nu kan vara roligt, plus att det troligtvis kan innebära sommarjobb och fortsättning till hösten. Så verkar det vettigt tänker jag att det kan vara klokt att ta det och istället säga ifrån mig en del av läxhjälpen om det behövs. Är för övrigt bara en halvtimme jobbad tid ifrån löneförhöjning på ena läxhjälpsföretaget... och den kommer jag jobba imorgon. Schwing! Iofs lär det handla om några kronor i timmen, hehe, men ändå. Jag kan ju kalla mig "silverpedagog". Eller nu har det nog ändrat till "silverstudiecoach". Bara det alltså. ;)

Ååååå... en eksemrapport kanske? Det var ju ett tag sedan. Det kliar fortfarande, det syns fortfarande, det stör mig fortfarande... och det ser bra mycket värre ut än vad det gjorde när jag gick till läkaren. MEN det har slutat förvärras så vitt jag kan se, och C säger att han till och med tycker att det börjar förbättras så sakteliga. Så here's to hoping!

Nu ska jag sluta skriva nonsens och gå och lägga mig och läsa en stund. Håller fortfarande på med Den oändliga historien som jag lånade av Eve när jag var i Stockholm i januari. Den första halvan av boken var sååå bra. Visst, det är en barnbok, men den är bara så härlig. Precis som Michael Endes andra klassiker som jag också älskar, nämligen Momo. Men iaf, sedan jag kom in i andra halvan av boken har det gått riktigt trögt att läsa. Den halvan kände jag inte till sedan tidigare eftersom den inte avhandlas i filmen. Det jobbigaste är att huvudpersonen har blivit en sådan dryg och otrevligt typ... inte alls kul att umgås med honom precis före läggdags. Men nu har jag inte mer än kanske 50-60 sidor kvar, så jag hoppas han rycker upp sig snart så vi kan skiljas som vänner. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Haha du är en kul typ du. :) Åh Momo, var länge sen jag läste den. På andra plats i min lista! Hehe. Nu ska jag fortsätta med att äta. Och vara nervös. Skickar sms sen! /Eve

    SvaraRadera