fredag 1 mars 2013

Silver Lining

Jag och karln min har haft en riktigt date night ikväll och faktiskt pallrat oss iväg på bio. Det var inte igår! Men riktigt mysigt är det ju. Vi såg Silver Linings Playbook och den var väldigt bra tyckte jag. En lagom blandning av feel-good och budskap, lite romantisk, lite rolig... bra, helt enkelt. (Tror filmen heter Du gör mig galen på svenska... varför de ska envisas med att översätta filmtitlar till oigenkännlighet övergår mitt förstånd!)

Det har överhuvudtaget varit en ganska angenäm fredag. 7 grader varmt och sol, så jag passade på att promenera in till stan en sväng och fortsatta den (som det känns) eviga jakten på de perfekta jeansen. Det gick inget vidare. Besökte tre olika H&M-butiker utan att hitta rätt bland en uppsjö av modeller och storlekar. Antingen är de lagom över röven men för stora i övrigt, eller så är de för tighta över röven men lagom i övrigt. Tolkar detta som att jag är vanskapt och oproportionerlig. Blev ännu mer övertygad om detta faktum när jag provade ett par byxor som hette nåt i stil med "cropped ankle"... och till och med de var alldeles för långa för mig! Jag får nog bara ta och acceptera mig själv som jag är och växa in i min identitet som dvärg (no pun intended). Eeeeller så får jag leta vidare.

När jag var spyless på att prova jeans travade jag hemåt och tog vägen förbi Backaplan där jag tröstköpte ett par vita Converse för en billig (för att vara just Converse iaf) penning. Har velat ha vita länge så nu är jag nöjd och glad. Och jag och C kan ju matcha varandra när vi strosar på stan! Tur hans är aningen skitigare än mina, för hur skulle vi annars kunna veta vems som var vems?

Trettiosex vs fyrtionio...

1 kommentar:

  1. Lördagmorgon och snöstorm -9grader. Vi får använda helt andra skor,dock i normala storlekar.
    kram/pappa

    SvaraRadera