torsdag 28 mars 2013

Äntligen hemma

Hejsan lilla Näsliden.

Jag hade tänkt skriva igår men jag orkade inte. Väckning courtesy of Alfons kl. 06.23 och en heldag på universitetet tog knäcken på mig. ;) Men allt gick bra under dagen i alla fall. Opponeringen var oseriös och kändes inte ge så mycket, men nu är den bortgjord och jag fick kommentarer via mail av handledaren sen som var av högre kvalitet. Sedan var det föreläsningar i parti och minut vilket verkligen kickade igång min ADHD... men skönt att komma igång med sista kursen och få klart för sig vad som ska göras och så. Men sen blev det en väldigt tidig kväll igen.

Och tur det, för imorse var det Melvins tur att komma in till mig på morgonen. Lite senare visserligen, och efter att jag redan vaknat av mig själv 06.10... (Vad händer med mig?!) I alla fall var han så söt, han stack in huvudet och viskade "Hej Linn", om och om igen, högre och högre tills jag slutade låtsas sova. Hehe. Hade inga mer föreläsningar eller så att gå på så det blev en ledig dag idag och jag passade på att ta en promenad i det fina vädret. Annika jobbade nämligen på förmiddagen, så det var först efter lunch som det blev dags att bege sig mot Malå. Spenderade en sisådär 3 timmar inklämd mitt emellan två barnstolar i baksätet på en liten Kia. Hade ordentligt med träsmak innan vi var framme, men ändå ljuvligt med skjuts. :)

Nu har jag äntligen fått prova mina tradera-byxor också, och de passade riktigt bra! Jag är inte helt, helt nöjd... men as far as vaxade jeans go så är de de klart bästa jag provat hittills. Och det är ju trevligt eftersom jag redan har köpt dem, haha. Fast för 160 spänn bara, heck yeah. I alla fall så funderar jag på att eventuellt sy in dem lite eftersom de var aningen stora. Frågan är om jag vågar lita på att jag är tillräckligt kompetent för att faktiskt kunna fixa det på ett bra sätt..? Tveksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar