tisdag 26 mars 2013

Umeyo

Det gick väl sådär med min somna tidigt-plan. När jag kom hem efter allt jobb på igår (för övrigt en fantastiskt vårdag då jag gärna hade varit ledig) visade det sig att vi hade totalstopp i avloppet i köket. Vilket försvårade livet en aning... det tog mycket längre tid att laga mat, Cameron fick diska i duschen med hjälp av en skurhink - tyvärr tänkte jag inte på att föreviga tillfället med ett foto - och min sinnesro blev störd i allmänhet. Dessutom hade jag inte hunnit packa innan, så min sänggång blev försenad och så även insomnandet. Men jag tog mig upp vid 4 i alla fall, resan gick bra och dagen har varit trevlig den med.

Nu är specialpedagogiken avslutad och allt är redovisat, och mina kurskompisar är ju bara för sköna. Sen hade jag turen att få skjuts till Holmsund av brorsan, och väl här fick jag äta i någorlunda lugn och ro innan pojkarna ryckte i mig och det var dags för Björnen sover och Kurragömma. När de slocknade för kvällen satte jag mig med uppsatsen jag ska opponera på imorgon och förberedde mig lite. Otroligt tur att den jag fick inte alls är lång, bara inledning och metod i stort sett. Jag tycker det är helt bisarrt att vi fått så kort förberedelsetid, jag fick arbetet igår kväll kl 21... Men de får acceptera att resultatet blir därefter. Ska iaf opponera direkt på morgonen, sedan blir det start på den nya (och sista!) kursen, betyg och bedömning.

Nämen om man skulle ta och gå och lägga sig...

Ps. Imorse när C vaknade hade avloppet spottat ut en massa svart slem sa han. Men han hällde i lite kaustiksoda och nu verkar problemet - och tillika proppen - vara löst. Hans teori var att slemmet från mitt paltexperiment var orsaken, men det kan jag väl aldrig tänka mig. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar