torsdag 21 mars 2013

Runner's High

Jag hade ju redan lovat att jag skulle köra lite extra hårt idag... men sen överraskade jag till och med mig själv med hur duktig jag var, hehe. 14,2 km på knappt 80 minuter blev det, följt av lite magträning. Det bästa var att det inte ens kändes jobbigt när jag slutade. Jag hade kunnat fortsätta några kilometer till, men tänkte att det var bäst att låta bli eftersom det sista jag vill är att dra på mig en ny belastningsskada. Nu blir det eventuellt ett kortare och snabbare pass på måndag eller så (om benen känns ok, just nu känner jag ett stort behov av att stretcha vaderna), sedan en dryg veckas uppehåll för Norrlandsvistelse. Känns som ett bra upplägg.

Råkade sova lite väl länge imorse så min dagsplanering har blivit förskjuten, men nu är det minsann dags att ta itu med lite jobb/plugg. För why do tomorrow what you can do today?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar