lördag 16 mars 2013

Tihi

Jag blev alldeles "uppihejsan" av mitt besök på antagning.se. Har precis skickat in min anmälan inför hösten och jag känner mig så vansinnigt peppad. Hej, så kul det ska bli att plugga något som jag finner aningen (ca 1000 gånger mer) intressant än pedagogik. Nämligen grammatik! Och språk i allmänhet. Klämde till med lite japanska också, ifall jag skulle känna ett sug efter mer när jag läst sommarkursen. Om jag nu kommer in på sommarkursen. Och så sökte jag lite allmäna avancerade kurser i engelska, så om jag inte tar mig in på översättarprogrammet så kan jag i alla fall jobba mig mot en magister. Men nu ska vi tänka positivt! Klart jag tar mig in på allt jag vill. Jag är ju bäst. :D



Mycket har hänt i nutid också sedan jag skrev sist. Först och främst så var jag iväg till vårdcentralen. Jag fick vänta i evigheters evigheter, och hade god tid på mig att tänka ut ett ganska giftigt blogginlägg om ineffektivitet... men efter nästan två timmar fick jag träffa en supertrevlig och bra läkare som vägde upp väntan så pass att jag genast blev på bättre humör. Hon frågade en massa frågor om vad jag själv trodde och hur jag upplevde det, och hon tyckte min gissning var trolig så hon skrev ut medicin direkt. Det såg inte alls ut som ett vanligt eksem, sa hon, utan som något som "kom inifrån". Om tre veckor ska jag på återbesök, och ser det inte ut som att medicinen hjälper vid det laget så ska jag få remiss till en hudläkare. Men jag hoppas förstås att jag slipper det, och att det börjar ge med sig nu snart. Är väldigt less på att kliakliaklia, för att inte tala om på att se ut som en spetälsk.

Efter vårdcentralsbesöket blev det till att gå hem och städa lite. Något plugg hanns alltså inte med. Men lite efterrätt fixades, och sedan blev det träning också. Och efter det kom grannarna och vi hade en mycket trevlig spelkväll. Tyvärr vann Cameron det mesta, men ibland måste man ju låta honom. ;) Idag har jag pluggat desto mer, och även om mina ansträngningar inte avspeglar sig så mycket i uppsatsdokumentet än så har jag lagt ner en hel del jobb på att sammanställa data så som betyg och enkätsvar. Det får bli morgondagens uppgift att föra in allt i resultatrapporten och förhoppningsvis börja skriva lite diskussion också. Får se hur mycket jag orkar och hinner. Jag tror och hoppas att det fina vädret kommer att fortsätta, och då kommer jag unna mig att göra en repris av dagens promenad också. Fast nu när jag kollar väderappen så står det förresten snöfall imorgon... hmpf. Det kan jag leva utan.

4 kommentarer:

  1. Jag konstaterar att du inte på något sätt har ärvt din fars ödmjukhet.
    kram pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min far hade för lite för att dela med sig av. ;)

      Radera
  2. Den där kursen Amerikansk litteratur verkar intressant! Såg att den var på distans. Undrar om den finns som sommarkurs? Jag läser ju ändå en massa på somrarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr gör den nog inte det, för då tycker jag att jag borde ha sökt den... det är ganska dåligt med avancerade kurser på somrarna i allmänhet. Trist, tycker jag! Nu har väl anmälan till sommarkurserna redan stängt dessutom.

      Radera