torsdag 14 mars 2013

Second Hand

Idag har jag varit på Myrorna med Vanessa. Hon tittade på kläder, jag var mer intresserad av att hitta en stekpanna. Det gick bättre för henne... Vi har en väldigt illa tilltygad teflonpanna här hemma, som precis ALLT fastnar i (oavsett fettmängd som tillsätts) och som förmodligen är på god väg att långsamt förgifta oss. Alltså vill jag ha en gammal hederlig gjutjärnspanna istället. Trots bristen på shoppinglycka var det trevligt att komma ut några timmar innan jag bänkade mig med jobbdatorn. Men det var värt lite slit, för nu har jag rättat alla uppgifter som skulle rättas. :) Mer tid till examensarbetet under resten av helgen alltså.

Får se om jag hinner börja nåt med det redan imorgon. Annars står följande på schemat:

1) Stiga upp tidigt och ringa vårdcentralen så jag hinner medan det finns tider (kl 9 imorse var det för sent).
2) Besöka vårdcentralen.
3) Bli botad från eksem för alltid (kanske den viktigaste punkten på dagordningen).
4) Träna Bodybalance med Emma.
5) Spelkväll med Emma och Tobias.

Behöver även fundera ut nåt gott att ha till fredagsmys. Helst low carb. Några förslag?

2 kommentarer:

  1. Det är väldigt trevligt att steka i gjutjärnspanna! Det känns gediget på nåt sätt :) Särskilt Falukorv är gott i gjutjärnspanna, men du gillar väl inte korv...? Teflonpanna är dock inte dumt det heller. Jag fick en jättestor i födelsedagspresent och den använder jag väldigt ofta. Kan dock också bero på att min gjutjärnspanna är mycket mindre. Hoppas du hittar en bra snart!

    SvaraRadera
  2. Falukorv äter jag, men det är också den enda korven. Men nu när jag har lagt ner stuvade makaroner känns korv trist så det blir aldrig av mera. Men jag tror det mesta smakar godare i gjutjärnspanna! :) (Även om jag medger att teflon är praktiskt.)

    SvaraRadera