måndag 4 mars 2013

Hektiskt och händelserikt

Phew, idag har varit en sån där dag när det verkligen varit mycket. Vilket inte alls har varit negativt, tvärtom har jag haft en sån härlig känsla av att vara peppad på mitt liv som det är just nu. ;) Det började med jobb på gymnasiet och min första riktiga lektion med klassen. Det kändes så fantastiskt bra! Folk har sagt mig att jag nog har sänkt mina standards. Och visst, det är svårt att bli negativt överraskad efter att ha jobbat på en skola där eleverna konstant kränker varandra, visar noll respekt mot vuxna och kastar stolar(!) efter varann. Men att jag var glad och nöjd efter idag var faktiskt inte bara för att det inte var dåligt, det var rent utav bra! Jag var nervös innan, men så fort jag kom in till klassen och började prata och märkte att de faktiskt lyssnade på mig så släppte det och sedan jobbade de på fantastiskt. De var pratiga men på ett glatt och trevligt sätt och det kan jag leva med. :)

När jag slutade lektionen 11.45 skyndade jag hem och kastade i mig lunch på en kvart. Sedan vände jag om tillbaka in till stan för att infinna mig på intervju för ett annat jobb kl. 13. Jag gick lite vilse när jag skulle hitta till företaget, men som tur var hade jag kvar numret till hon som ringt till mig angående intervjun så jag ringde tillslut och bad om instruktioner. ;) Kom liiite, liiite sent till intervjun men de visste ju varför så jag tror faktiskt inte att det gjorde något. Nu var det ju en gruppintervju så det började med att alla skulle berätta lite om sig själva + lite allmän information. Sedan fick vi göra några scenarion i grupper och slutligen var det personliga samtal. Det kändes gå bra och jag fick bra feedback av min intervjuare så förhoppningsvis går det vägen. :p Jobbet är som värd på Svenska Mässan och det är en behovsanställning så man kan styra själv en del över hur mycket man vill jobba. I alla fall så drog hela intervjuprocessen ut på tiden en aning och klockan var ungefär 14.40 när jag gick ut därifrån.

Egentligen skulle jag vara på mitt nästa jobb (läxhjälp) redan 15 men det fanns inte en chans i världen då eleven bor ganska avsides. Så jag hörde av mig till henne, svängde om hemma och hämtade material, tog bussen iväg igen och kunde börja om att jobba strax före 16. När jag äntligen kom hem var klockan nästan halv sju. Som tur var hade min fina man fixat middag vid det laget. Nu har jag slagit mig ner i soffan för kvällen, men innan dagen är riktigt slut måste jag gå igenom uppgifterna mina elever skickade till mig imorse och fixa närvarorapportering och så. En ovanligt hektisk måndag för min del, men det har varit riktigt roligt och jag känner mig nöjd och glad. :) Imorgon blir det lite lugnare för då har jag bara två läxhjälper och har hela förmiddagen ledig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar