söndag 24 mars 2013

Zzzzombie

Jag har sällan varit så glad över någon annans sjukdom som jag har varit idag. Och då menar jag inte skadeglädje, haha. Min andra läxhjälpselev för dagen hade ont i magen och ställde in. Tyvärr inte förrän jag redan var på väg dit, vilket ledde till en bortslösad timme, men jag fick ändå betydligt mer ledig tid än vad jag hade haft annars. Vilket var välbehövligt eftersom jag kom på igår kväll att jag helt hade missat en uppgift som skulle göras. Men nu är den klar! Igår gjorde jag färdigt även presentationen. Med allt plugg bortstökat tänker jag nu använda resten av min extra tid till att börja packa lite, så kan jag få en ganska lugn dag imorgon trots en hel del jobb.

Förresten vaknade jag 7 imorse alldeles av mig själv, och steg upp helt frivilligt! Jag tänkte att det kunde vara en bra idé att börja vända på dygnet redan nu, så kanske jag inte är så dödligt trött på tisdag kväll efter morgonflyg, en heldag på universitetet och en lekkväll med brorssönerna. Kanske en fåfäng förhoppning. :p Speciellt med tanke på hur "pigg" jag är redan nu, efter en enda semi-tidig morgon. I alla fall så var det skönt med de där extra timmarna, för jag hann både springa några km på gymmet och baka lite frukostmuffins jag ska ha med mig på tisdag innan det var dags för dagens första elev. Perfekt. Imorgon ska jag försöka ta mig upp ännu lite tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar