måndag 11 mars 2013

Rubrik Schlubrik

Gäsp. Jag vaknade redan 7 imorse och var pigg då, men nu känns det inte riktigt så längre..? Har i alla fall hunnit jobba dagens första pass (på skolan) och det gick fortsatt bra. :) Nu är jag hemma på långlunch innan jag har läxhjälp kl 16. Skönt! Det är superfint väder - nästan så att man får säga "som vanligt" nu för tiden - så om jag tar mig ur segheten som drabbade mig nu efter maten så ska jag passa på att promenera lite innan jag börjar om igen.

Helt sjukt hur fort en helg kan gå när den bara består av lördag och söndag, haha. Jag är inte van vid att ha så få dagars ledighet. Riktigt trevligt har jag haft det i alla fall, speciellt i lördags då många trevliga människor förgyllde min tillvaro. :) Eve var på besök från Hufvudstaden, och hon hängde med mig stora delar av dagen. Först fick jag en guidad tur på Wendels, sen vi gick en långpromenad och så fixade jag middag. Grym middag, om jag får säga det själv. Pasta med fläskfilé och citron-/basilikasås... Sedan på kvällen var jag och C bjudna till grannarna för att titta på Melodifestivalfinal. Mycket trevligt! Vinnaren var inte min favorit (fast jag hade knappt en favorit för jag tyckte allt var mediokert i år), men det kunde ha varit värre. Tur i alla fall att Sean Banan inte vann, för då hade jag ju måstat hålla mitt ord och fly landet...

Efter att ha tillåtit mig en helledig dag i lördags var gårdagen vigd till planering, så jag gjorde inte mycket annat än satt vid datorn hela dagen. Oh well, nu slipper jag oroa mig över det i 6 veckor framöver. Men jag har en del uppgifter som ska rättas, och så börjar det dra ihop sig till uppsatsseminarium snart. Så till helgen blir det till att dela tiden mellan dessa två uppgifter. Och så var det visst någon redovisning på andra kursen... Det kör ihop sig lite. Tur att jag har en perfekt jobbvecka med allt samlat på måndag-onsdag. Visserligen får jag jobba mycket nu de här dagarna, men det är det lätt värt för att få ta "helg" redan på onsdag kväll. :D

1 kommentar:

  1. Lång helg is tha shit! 5 dagars helg är perffa! :) /Eve

    SvaraRadera