torsdag 7 mars 2013

Uääähäää

Sitter här och tycker synd om mig själv. Just när jag har tagit mig i kragen och ska jobba med min uppsats så... blä. Motgångar. Enkäterna som hela uppsatsen är baserad på kom med posten i måndags. Har inte hunnit kolla på dem förrän nu eftersom jag haft en massa jobb varenda dag. Men idag blev jag helt ledig och tänkte att det passade ju ypperligt att börja sammanställa resultaten då. Meeeen... hur gör man egentligen det på ett vettigt sätt? Blir ju jättetrist att läsa om jag bara radar upp en massa statistik. Och så till det ännu större problemet: det är en välda massa "svinn" bland undersökningsdeltagarna. Lite oklart hur många som inte svarat, då jag inte vet exakta storlekar på elevgrupperna. Men frågan är om jag kalla det en helhetsundersökning "med undantag för sjukdom"? Kan jag ens kalla uppsatsen vetenskaplig med ett så litet empiriskt underlag?

FATTAR NI VILKA PROBLEM JAG HAR?! Visst, jag kan höra av mig till lärarna och be om kompletterande enkäter, men det innebär ju också att jag får pausa arbetet igen tills dessa nya svar dyker upp med posten. Vilket kommer ta minst 2-3 veckor, eftersom det till råga på allt är sportlov just nu uppe i norr. Och v. 13 är det dags för ett första seminarium med opponering. Visserligen krävs bara att 50% av uppsatsen är klar, och det har jag i stort sett redan fixat. Men jag vill så gärna göra bort skrivandet så fort som möjligt så jag har tid till annat i vår. Plus att opponenten kanske inte blir så imponerad av att jag har slutsatserna klara innan jag har underlaget att basera dem på. ;)

På tal om annat så var jag förresten ute och gick idag i solen (medan jag sköt upp arbetet med uppsatsen som sen inte ens blev av), och vad fick jag då om inte ett telefonsamtal med ytterligare ett jobberbjudande! Kände mig smickrad, bäst och alldeles oumbärlig men tackade ändå nej på en gång för jag hinner helt enkelt inte med mer. Det var någon slags barnpassning, så det var väl inte världens mest kvalificerade jobb hur som helst. Men trevligt kanske? I alla fall så sa de att jag skulle höra av mig om jag ändrade mig eller fick mer tid över i framtiden.

Jag skulle också kunna skriva en novell om mina tankar kring min hälsa (läs: eksem) just nu, men jag känner att då kommer jag bli för enerverande. Har iaf lite idéer om vad det kan vara och har handlat en massa huskurer på Coop och gjort en beställning från hälsokostaffären idag. Hoppas jag är mer kompetent än läkarna iaf för kortison har inte gjort någon större nytta. What else? Vi gjorde tacopaj till middag. Den blev inte lika god som förra gången, av någon anledning. Men inte dålig heller iofs.

PS. Hade andra lektionen på nya jobbet i onsdags. Det gick bra då med! Börjar kännas lite mer rutin (aka mindre panikframkallande) nu. Schönt.

1 kommentar: