onsdag 20 mars 2013

Dumdidum

Det går fort att komma ur bloggrutinen. Bara jag skippar en dag så blir det lätt ett långt uppehåll. Det är lite samma som med att träna... Nu har det gått 3 dagar sedan jag gjorde någotdera, faktiskt. Fast bloggar gör jag ju nu, och träningen får vänta till imorgon. Skäms på mig, men jag får väl köra lite extra hårt då istället. Drömmen om magrutor lever ju kvar. ;)

Jag har inte så mycket spännande att skriva om för tillfället. Har jobbat mest hela tiden senaste dagarna, men så är jag också klar för i veckan nu. Eller tja, till på söndag i alla fall. Då tjuvstartar jag nästa veckas jobb för att hinna med så många elever som möjligt innan det är dags att åka norröver. Jag har dessutom bisarrt mycket plugg i helgen för att förbereda mig inför träffen. Det jobbigaste är att jag inte kan dra nytta av mina lediga dagar idag och imorgon, eftersom vi inte kommer att få uppsatserna som vi ska opponera på förrän på lördag. Det känns aningen stressande eftersom det i praktiken innebär att jag bara får en dag på mig att förbereda mig. Hoppas i alla fall jag verkligen får uppsatsen på lördag, så den inte dröjer ännu längre. Fast helt göralös blir jag inte nu heller. Jag har fyra restuppgifter att betygsätta, en egen uppsats att gå igenom och skicka in och en presentation att förbereda. Whoop whoop.

Annars kan jag ju berätta att mina utslag, efter 6 dagars medicinering, är märkbart bättre. De har slutat sprida sig, slutat klia, blivit "plattare" och bleknat. Däremot är de inte ens nära att vara borta, så det kommer nog att vara en långdragen process tyvärr. Men så länge det är en konstant process är jag nöjd. Nu lider jag inte så mycket av dem heller. Ironiskt bara att medicinen mot de kliande utslagen har klåda som biverkan... :p Men att den faktiskt funkar torde väl tyda på att min självdiagnos var alldeles korrekt.

Jag har sökt lite fler jobb nu förresten. Då främst inför sommaren, eftersom allt jag håller på med nu tar slut i mitten av juni. Skickade några ansökningar igår och fick ett samtal redan idag från en arbetsgivare... de skulle höra av sig angående intervju. Sen vet man ju aldrig om det blir något, men det är ju roligt att de är intresserade i alla fall. Bra för självförtroendet. ;) Jag har sökt lite olika jobb, men jag väntar med att berätta mer tills jag vet om jag får något. Härnäst står sömn på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar