tisdag 5 februari 2013

När Cameron är borta...

...dansar kissarna på bordet. Eller, inte dansar, as much as hoppar upp och tuggar... på sladden till den dyra gaming mouse som C köpte i julklapp till sig själv för mindre än en månad sedan. Han var allt annat än nöjd på dem när han upptäckte att anledningen till att musen inte funkade var att någon hade tuggat igenom två lager av ytterisolering och dessutom den inre isoleringen på två av fyra sladdar. Jag såg till och med mord i hans blick en stund. Men som tur är för både C och katterna så är jag ju en closet electrician. Så jag skalade bort lite mer av gummit, snurrade ihop sladdarna och tejpade för isoleringens skull. Och voila! Nu funkar allt som det ska igen. Förhoppningsvis är det någorlunda säkert också, hehe.

Det syns ju direkt att en mästare har varit i farten här, eller hur?

I övrigt kan jag ju rapportera att det funkar riktigt bra med min nya kosthållning. Igår trodde jag att jag skulle dö fettdöden, kände mig verkligen äcklad och illamående av att allt smakade flottigt och det kändes som det låg en beläggning i munnen hela dagen. Men idag har det gått mycket bättre. Jag vet inte om det beror på att jag hittat mer varierade måltider eller om jag helt enkelt har börjat vänja mig? Jag är inte jättestrikt, jag fuskar lite med en tomatbit här och där och mjölk i kaffet istället för grädde (hatar när det smakar fett). Men i alla fall så känns det helt ok so far. Bakade två olika sorters bröd imorse, helt utan mjöl såklart. Huvudingredienserna är istället ägg, philadelphia, frön... och lite annat smått och gott. Smakar faktiskt ganska bra. Har även varit sjukt törstig sedan jag började med detta..?

Annars så har jag inte gjort så mycket annat än att jobba. Jobbar imorgon också, sen är jag ledig i nästan två veckor eftersom det är sportlov här i Götet nu v. 7. Ska träffa en elev nästa vecka lovet till trots, men resterande tid ska jag försöka vara riktigt duktig med uppsatsen. Hoppas mina beställda böcker hinner anlända från Västerbotten i lagom tid också. Jaja, das ist alles. Sieben acht, Gute Nacht!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar