lördag 2 februari 2013

Nu är det vår, tralalala

Det blev en mil sprungen igår, och det var ju fantastiskt skönt! Hade inga problem med skavsåren, men däremot lite känningar i smalbenen när jag började. Men det gav med sig efter en sisådär 10 minuter och sen gick det finfint. Idag har jag också varit iväg och tränat nu på morgonen tillsammans med grannen Emma. Vi testade indoor walking, vilket är ungefär som spinning fast på en "elliptical". (Kommer inte på vad de heter på svenska just nu, men det är en sån där maskin som nästan är som att åka längdskidor...) Det var ett helt ok pass faktiskt! Och skönt att göra bort träningen direkt på förmiddagen. Fast idag ska jag helt klart ta en promenad också, för det är helt ljuvligt väder ute! 0-gradigt och molnfri himmel, och man känner riktigt hur solen börjar värma nu också... :)

Emma och Tobias var ju även hos oss igår på middag, och det var mycket trevligt! Vi spelade lite Wii och provade bland annat på Wipeout som faktiskt var vansinnigt roligt. Jag lyckades komma ihåg att fota alla rätter också, om än jag inte kan skryta om kvaliteten på bilderna... Mobilbilder ftw, eller hur det nu var. Så här såg gårdagens meny ut:

Parmaskinka, ruccola, galiamelon och valnätter med balsamico till förrätt, fläskfilégryta och ugnsrostade rotfrukter till huvudrätt och chocolate chip paradise pie till efterrätt. Inte helt fel faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar