söndag 24 februari 2013

Mutter, mutter

Jag sitter och surar lite för jag är sugen på att springa men törs inte träna alls eftersom svett kan irritera eksem. Säger experten som har haft dem i snart en vecka. Nä, men jag har googlat såklart. Dessutom sitter de illa till så det irriterar med kläder som sitter åt. Alltså avstår jag från att springa for now och attackerar istället h-vetet på alla fronter samtidigt (iförd bikini :p). Jag har hämtat ut stark kortisonsalva nu som jag smörjer med, sen smörjer jag med kokosfett också så det inte torkar ut. Jag undviker nötter och allt annat som skulle kunna orsaka allergi, har köpt vitaminer som jag ska börja käka och har ökat lite på kolhydratintaget eftersom jag läste att huden kan reagera på ketoner (en biprodukt som uppstår när kroppen livnär sig på fett snarare än kolhydrater). Skitsamma om läkaren tyckte det verkade otroligt att det skulle ha något med kostomläggningen att göra. Jag tror inte på sammanträffanden och det faktum att jag får eksem för första gången någonsin två veckor efter att ha slutat med kolhydrater kombinerat med att många andra beskriver liknande övergångssymtom gör mig tämligen övertygad. Men har fått många andra positiva effekter av lchf redan nu så jag vill inte bara ge upp heller... Tycker inte det ser bättre ut än, men å andra sidan ser det väl inte direkt värre ut heller och det är ju ett framsteg i sig.

Aja, det var dagens klagomål. Nu ska jag tänka på allt som är bra istället, som t.ex. att solen skiner så man blir alldeles fantastiskt glad! Jag ska alldeles strax bege mig ut på en liten promenad har jag tänkt. Undrar ni över vad för spännande saker jag hittade på igår så kan jag tala om att det var inte mycket. Bakade en kladdkaka som blev långt ifrån så god som en riktig, såg Mello som fortfarande inte imponerande och började lära mig lite hiragana. Hiragana är ett av de tre(!) japanska skriftsystemen. Ska jag läsa kursen i sommar vill jag kunna en hel del redan när jag börjar, för jag trivs ju bäst med att... vara bäst. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar