söndag 3 juni 2012

Även en tok kan va klok som en bok

Jeebus så dålig lön förskollärare har. För att inte tala om barnskötare. Har forskat lite i fall jag hamnar i en situation där jag behöver göra löneanspråk, och det är ingen munter läsning. Med undantag för om man bor i Stockholm, får då kan man tydligen få närmare 30000 i ingångslön om man har utbildning... jämfört med löner (visserligen för barnskötare då) på 16-17000 i resten av landet. Sjukt är det. Men sen hittade jag ett annat jobb också, som betalade betydligt bättre och som jag genast slängde in en ansökan till. Det är som läxhjälp. Man jobbar några timmar i veckan och åker hem till rika familjers barn (antar jag, eftersom de tar hutlöst mycket betalt för tjänsten) och ger dem privatundervisning. Låter glassigt, tycker jag. Och en timlön på 125-150 kr låter ju överkomligt. Och med tanke på min utbildning och erfarenhet tycker jag att jag kan ge ganska bra argument för varför jag borde få en högre summa. :p

Men nog om detta. Jag hade ju utlovat lite bilder idag, och nu har jag faktiskt rotat fram sladden till mobilen också. Sen visade det sig att jag inte alls hade så många bilder, men här kommer tre i alla fall:


Godnatt Alfons (inte Åberg).


Uteliggar-wannaben Disa tar sig en lur i en låda...


---och Kira släpper fram sin inneboende skofetischist.

1 kommentar:

  1. jamen eller hur! för en riktig bra peng också =)

    det är sjukt så d¨lig lön förskolelärare får, trots utbildning!! jag är nästan lite lättad att ja hoppade av så tidigt som ja gjorde ;) hoppas du få "glass"-jobbet iaf!

    SvaraRadera