torsdag 14 juni 2012

Yawn

Lååång men trevlig dag igår. Började jobba kl. 8 och var klar 00.20 ungefär. Men det var inte allt för betungande. Det var det vanliga: kyrkan och Den blomstertid i en tonart som bara hundar kan höra, buffé på pizzerian till lunch (gott, men tydligen innehöll det en hel del vitlök ...fick jag höra när jag kom hem, haha), och så en kort konferens. Sedan hade vi trevligt nog ledigt i några timmar, och jag hann både gå en promenad med Elin och steka mig lite på balkongen när det för ovanlighetens skull var soool! 29.8 grader var det enligt sovrumstermometern (i solen förstås), och det blev riktigt svettigt.

Vid 18 var det dags för jobb igen, denna gång i form av middag på hotellet med hela årskurs nio. Sedan vidare till ishallen där resten av eleverna var, och sen var det mest en lång väntan på att klockan skulle bli tolv. :p Nä, det var inte så segt faktiskt. Det var fint väder och trevliga människor. Men hur som helst hann man bli riktigt trött innan alla hade prickats av och det var dags att gå hem.

Idag är det alltså sommarlov för min del men det fina vädret försvann tyvärr. Imorgon åker jag till Göteborg! Där ska det tydligen regna hela helgen, hehe. Men jag ska ju ägna mig åt seriösa aktiviteter som jobbintervjuer och kanske lite shopping, så det borde gå bra ändå. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar