lördag 2 juni 2012

Jo, jag lever

Urk, vilken soffpotatis jag har varit de senaste dagarna. Eller inte soffpotatis, men jag har inte lyckats ta mig ut och gå på flera dagar nu och det är ovanligt för att vara jag. Men det är inte bara lättja som har hindrat mig, faktiskt är det bara idag jag egentligen haft möjlighet överhuvudtaget för de andra dagarna har spenderats i Holmsund med bror, Annika och pojkarna och, på dagtid, på universitetet i Umeå. Det var träff för VAL, sista för i år. Så nu har jag gjort bort min redovisning om aktionsforskningsprojektet, vilket gick bra. Och nu ska jag bara skriva färdigt min rapport och skicka in den så har jag sommarlov från studierna.

Idag har jag inte gått för det har varit riktigt pissväder. Regn, blåst, you name it. Varmt är det inte heller, läste i Aftonbladet att det var ungefär samma temperatur på julafton som det är nu... kanske inte just i Malå, men det var inte specificerat. Hur som helst är det urtrist och man blir verkligen nere av att det alltid ska vara så grått och kallt. Imorgon ska jag minsann ut oavsett hur det ser ut. Jag dör väl knappast även om jag skulle råka bli lite blöt!

Men nu var jag så inne i min klagosång (har varit på ett halvkasst humör idag) att jag nästan glömde de BRA nyheterna. Inte bara lite bra heller! Igår ringde de från Göteborg och sa att vi fick lägenheten! Whoop, whoop! Härligt hur saker och ting ordnar upp sig. Nu fattas bara att Cam kommer in på sin utbildning och att jag får ett kanonjobb på gymnasieskolan för begåvade och studiemotiverade elever. Nej, det finns inte en skola som heter så, men jag har faktiskt sökt en tjänst på ett ställe som beskrevs i ungefär de ordalagen. :p I alla fall så verkar det som att vi kanske måste åka ner för att skriva på kontraktet in person. Det kändes väldigt drygt och onödigt, så jag skickade ett mail för att höra om vi verkligen måste eller om de kan lösa det på något annat vis. Post, fax, mail etc... tycker inte det borde vara omöjligt. Men blir det så att jag/vi måste åka så får man väl se det som ett tillfälle att bilda sig lite av en uppfattning av staden.

Jag har även börjat kika runt lite på hur vi ska genomföra flytten rent praktiskt. Några möbler kan ju faktiskt vara bra att få med sig. Jag tror att det bästa är att hyra envägsbil och envägssläp, men det får bli separat för det verkar inte finnas något företag som har båda tjänsterna. Visst, det kommer kosta några tusen... men får vi ner både oss själva och våra grejer så får det väl vara värt det.

Lasse har varit här ikväll och sett film med oss och vi har haft lördagsmys med en massa onyttigheter (chips och dip, godis, banankaka, nötter...) Nu är vi dock ensamma igen så nu tänkte jag se lite av mitt senaste tv-serieprojekt, Roswell. Sen blir det nog till att sova. Jag har en del bilder jag tänkte dela med mig av, men det får nog bli imorgon eftersom jag känner att orken att gå och hämta mobilsladden från sovrummet inte riktigt finns där. Men jag hade hur som helst tänkt försöka skärpa till mig och "up:a" min bloggarfrekvens en aning så det blir väl ett lämpligt projekt för morgondagen. Peace out.

1 kommentar:

  1. Kul att det ordnar sig! När går flytten? Om jag inte jobbar/går i skolan kunde det vara trevligt med en lite Göteborgsutflykt och hjälpa till att bära saker!

    SvaraRadera