lördag 9 juni 2012

The Land of the Free

...and the Home of the Bored. Jag känner någon slags hatkärlek till ledighet. Mest älskar jag det förstås, som de flesta andra. Men ibland kan man bli lite för fri. Nu när jag är färdig med plugget och dessutom mer eller mindre färdig med jobbet (jobbar måndag och onsdag till veckan, men har inga lektioner kvar att planera eller dyl.) så finns det liksom ingen struktur i mitt liv längre. Så lördagens "oplaneradhet" kombinerad med regnet blev bara för mycket. Efter lunch någon gång var jag så vansinnigt uttråkad att jag skulle ha kunnat räkna hårstråna på mitt huvud bara för att ha något att göra.

Det slutade med att jag sket i att det regnade och gick ut i friska luften ett tag i alla fall. För frisk var den verkligen! Och då ringde storasyster och undrade om vi ville komma över och spela lite couronne, och det ville vi såklart! Jag lyckades vara i det förlorande laget alla gånger utom en (trots att vi bytte lag alltså), men det var trevligt ändå, hehe. Nu är vi hemma igen och jag smaskar på lite choklad. Tänkte se ett avsnitt av Roswell också och sen schlafen gehen. Sover riktigt kasst nu när det är så ljust ute. Jag tror det blir till att investera i en mörkläggningsgardin när vi vet måtten på vårt nya sovrumsfönster. Until then får det duga med ghettoversionen: en svart t-shirt över ögonen. :p

Bakade en paj igår. Jordgubbar, bananer och vit choklad!

Disa-Fis fick ta sig ett bad för att bli lite mindre orange. Det uppskattades föga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar