tisdag 26 juni 2012

Sällskap

Cameron befinner sig som bekant i främmande land (inte så främmande för honom, förstås), så jag är ensam här hemma med kissarna. Och igår åkte mamma till Holmsund/Sundsvall och lämnade papsen mol allena. Så senaste två dagarna har jag och han ätit middag tillsammans. Det är en win/win-situation. Han slipper laga mat, jag slipper köpa den. Och vi båda får sällskap. Igår blev det tacopaj, idag pasta carbonara och imorgon tänkte jag svänga ihop en kycklingwok. Ikväll spelade vi lite 500 också, och konstigt nog verkar jag alltid förlora trots att jag är så bäst..?! Förstår inte hur det går till.

När jag är ensam hemma blir jag ännu mer crazy cat lady än vad jag är vanligtvis, så även idag tänkte jag glädja alla läsare (säkert jättemånga) med en bild på Disa. Imorse när jag skulle iväg på jobbet, sen i vanlig ordning, så kunde jag inte hitta henne någonstans. Eftersom hon har en tendens att smyga in i garderober och skåp så ville jag inte cykla iväg utan att veta att hon inte var instängd någonstans. Jag gick runt och letade och ropade i flera minuter, utan att se ett spår av henne. Men så plötsligt...




...fast hon var ännu mer gömd när jag först hittade henne, det var bara nosen som stack ut. Jag såg att hon låg där under överkastet och sov igen nu för en stund sedan, så det verkar vara en ny favoritplats. :)

Här får ni en bild av min vackra balkongplantering också! Kom mig äntligen för att trycka ner tagetesen igår. Nu återstår bara att se om den tänker blomma, och om den i så fall behagar göra det när jag är hemma och kan avnjuta det. På tal om att inte vara hemma förresten, nu är det bara tre jobbdagar kvar! Sen semester i tre veckor. Aj lajk. Blir Stockholm i fem dagar, sen USA och bland annat Florida 6-9/7. Aaaah, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar