tisdag 5 juni 2012

Ledighet

Inget jobb idag och inget jobb imorgon. Det blir som en helg mitt i veckan när man är ledig såhär två dagar på rad. Skumt. Men välkommet. Idag har jag varit så duktig så. Jag har skrivit kontrakt för sommarens jobb, scannat och mailat alla nödvändiga papper till bostadsförmedlingen, gått en promenad fast det regnade och slutligen skrivit färdigt rapporten om aktionsforskningsprojektet. Men jag orkade inte läsa igenom det jag hade skrivit riktigt ordentligt, så det får bli morgondagens uppgift. Och så tänkte jag plantera salladsplantorna jag fick av min moder ute på balkongen. Hoppas de inte blir ledsna på mig att få möta utevärlden för första gången i ett sådant pissigt väder. Nu kan det verkligen få sluta regna.

Sen har jag sökt mer jobb också. Denna gång som arbetsförmedlare. Jag var lite skeptisk först, men sen läste jag om förmånerna man får på statliga jobb. 90% av lönen om man är sjuk eller föräldraledig, 10% pålägg på lönen under semestern, friskvårdstimme och -bidrag, flextid... Det låter ju inte så tokigt. Inte så tokigt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar