fredag 8 juni 2012

Kattsand

Sist vi köpte kattsand blev det en ny sort, då Konsum hade helt slut på den gamla vanliga. Men bytet blir kortvarigt, det vill jag lova! Hittills har jag upptäckt noll fördelar med den nya sorten, men tre (i olika grad otrevliga) nackdelar.

Nackdel 1: Det luktar redan mer kattskit än vad det brukar göra just innan man byter i lådan, trots att jag städade så sent som igår kväll.
Nackdel 2: Halva golvet i "kattrummet" är täckt med grus/sand.
Nackdel 3: Lillkisses tidigare så vita tassar har antagit en ohälsosam orange nyans...

Jag lyckades inte fånga de orange:a tassarna på bild, men det här är vad jag fruktar att slutresultatet kan bli om vi inte tar det här problemet på allvar!

Jag har precis jobbat klart nu för dagen, så jag är hemma för att äta lite sen lunch innan jag ska besöka Arbetsförmedlingen för att fixa med det sista för att de ska betala min intervjuresa ner till Götet nästa helg. Sen blir det nog till att inhandla lite ny kattsand i en snällare färg (och bättre kvalitet i allmänhet) och kanske slinker det ner lite godis eller nåt annat gott också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar