måndag 4 juni 2012

Just ja

Men, nu glömde jag ju skriva om en viktig sak vi har gjort idag! Vi har gått i kyrkan! Eller rättare sagt så var vi på avskedsmiddag för Emma på Missionskyrkan. Det var bara det att vi hade glömt den lilla detaljen att det var just middag, så vi hade redan ätit innan det började. :p Men vi fick god efterrätt i alla fall, i form av rabarberpaj med vaniljsås. Vi träffade även en gubbe som frågade om vi var gifta. När vi bekräftade att vi var det såg han nöjd ut och sa "det är rätt, man ska inte bara bo tillsammans utan att vara gift". Vi bara log lite och struntade i att berätta om alla våra år av syndfullt leverne innan vi faktiskt gifte oss. :p

Och så glömde jag visst en sak till. Vårt avlopp i köket var, som man säger på bondska, helt "tjätt". Dvs att det var stopp i avloppet. Just i sådana situationer håller jag hårt på stereotypa könsroller, så jag räckte skruvmejseln, en hink och några handdukar till Cam och gick själv ut på en promenad. När jag kom hem funkade allt finfint igen, tänka sig! Se dukti en karl. Som betalning för att jag tvingade honom göra allt det äckliga måste jag diska fast det egentligen är hans tur. Det kan jag leva med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar