måndag 4 juni 2012

Ordning och reda, pengar på fredag

Men perkele! Jag behöver min skattsedel eller vad det nu heter som man får i samband med deklarationen, för lägenhetsnissarna vill vara säkra på att jag har nog med cash för att kunna betala hyran. Och jag hittar den inte! Jag vet att jag har lagt den på något fint och säkert ställe... men det vore ju gulligt om jag kunde komma ihåg var! Jag hittade den från 2010 och den från 2011, men 2012 lyser med sin frånvaro. Nu har jag gett upp rotandet i alla tänkbara lådor och tänker istället börja leta igenom internet. Viss sjuttsingen borde man kunna skriva ut nåt slags dokument någonstans ifrån som fyller samma funktion?

Anledningen till att jag behöver skicka in papperet är för att jag nu har fått veta att vi inte behöver skriva på kontraktet in person, utan om vi kan förse dem med all dokumentation de behöver så kan de skicka det med posten istället. Så nu tänker jag också försöka flytta min arbetsintervju en vecka framåt i tiden, så hinner förhoppningsvis Vanessa flytta ner och kan förse mig med husrum och guidning. :)

På tal om jobb så känns det verkligen att terminen sjunger på sista versen nu. Idag har jag haft sista lektionen med 6:orna, satt betygen och städat av skrivbordet. Nu är det två lediga dagar som väntar, sedan en torsdag med musikaler för hela slanten, en fredag med ssa (svenska som andraspråk) vilket innebär max 2 elever i taget, en måndag med introduktion för blivande sjuorna, ledig tisdag igen och så skolavslutning på onsdag. Först kyrkan och hela det köret, sen middag på hotellet för alla som är inblandade i åk 9, och slutligen drogfri skolavslutning i ishallen med hoppborg och karaoke. Då slutar man först vid midnatt, men det är kanske inte den mest betungande arbetsdagen ändå. Sen har jag sommarlov i hela fyra dagar innan jag börjar på banken. :p

Ska på banken imorgon förresten och skriva på kontraktet för sommaren. Sen ska jag skriva färdigt min rapport också så jag får det ur världen. För på onsdag är det ju nationaldag, och då kommer jag vara så upptagen med att fira fäderneslandet att jag då rakt inte har tid med några distraktioner. Eller?

(Har nån slags barnboks-/barnbandsperiod just nu i mitt rubrikskrivande tydligen. Bear with me.)

1 kommentar:

  1. Jag tror inte att du har fått slutskattsedeln för 2012 ännu,den kommer snart.
    kram

    SvaraRadera