söndag 28 april 2013

Då, nu och sen

Hepp, hepp. Det var den helgen. Jag släpade med mig C på picknick idag, eftersom det var så fiiint ute. Det var bara det att det inte var så fint som det såg ut, eftersom det blåste isvindar! Så efter en 3 km promenad till den tänkta picknickplatsen slutade det med att vi tog en buss raka vägen hem och dukade upp vår matsäck på köksbordet istället. Men det var gott ändå. :D

Hemmapicknick!

Cam lyckades skickligt fånga dessa vilda djur på bild.


Igår var det desto finare, i alla fall den stunden jag valde att gå en promenad. Jag hittade ett ställe där det var lä där jag slog mig ner en stund, och jag höll halvt på att stekas, så varmt var det. Hur härligt som helst! Sen var det meningen att vi skulle gå på bio på kvällen och se Iron Man 3, men min tråkmåns till man var inte på humör sa han... så vi stannade hemma och såg Men in Black 3 istället. Filmmässigt tror jag definitivt att vi bytte ner oss en aning (eller två), men kvällen blev bra ändå med lite lchf-pizza och ett glas rosé. :)

Sol och värme vi Älvstranden igår.

Rosédrink och sjukt god lchf-pizza.

Även fredagen var trevlig, då vi hade grannarna här på spelkväll och åt rabarber/jordgubbspaj (sommarkänsla deluxe). Dessutom hann jag med en snabbis på stan med Vanessa, och ett återbesök hos läkaren angående mina utslag. Det var samma härliga doktor som förra gången, och hon sa att allt såg bra ut men tyckte ändå att jag skulle fortsätta med medicinen i alla fall en månad till för att vara på den säkra sidan.

Nu väntar tröttnisse 1 och 2 (aka jag och C) ut torktumlaren så vi får gå och lägga oss. Jag har roat mig med att spinna drömscenarion för framtiden á la villa, vovve och volvo. Fast volvon kan jag skippa, även om en bil av något slag vore trevligt. Efter lite letande på hemnet hittade jag dock min drömvilla. Fint, ljust hus med stor tomt, 50 m från havet och avskilt från grannar men på nära avstånd till stadsliv. Jag minns inte ens vilken ort det var nu, haha, men det var någonstans längs Hallandskusten i alla fall. Och till det nätta priset av 3,2 miljoner! (Det fanns även en 16-miljonersvilla som inte var så tokig, men lite realist får man ju vara, hehe.) Vovven har vi förresten också redan valt ut, det blir en pyreneerhund för de är så fantastiskt vackra. Om man bara kunde bli lite rikare lite snabbare... ;)

Drömhunden. Tog en bild med en människa som referensram så ni fattar vilken bjässe till hund det rör sig om. Som en isbjörn!

Drömhuset. For real... här vill jag bo. Nån som kan sponsra lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar