onsdag 17 april 2013

See you later ...alligator?

När jag höll på att ladda upp bilder kom jag ju på en viktig sak redan nu. Cam satt tidigare idag och gick igenom bilderna jag hade framkallat, och gjorde vad han själv tyckte var en revolutionerande upptäckt: Han tror att jag, omedvetet, har lyckats fota en krokodil. Det är på ett strandfoto från djungelvandringen vi gjorde i Malaysia som han hittat krokodilen, som jag hela tiden tolkat som en stock. Även när jag tog fotot alltså. C är helt och hållet övertygad om att det är en levande, ondskefull varelse och att vi hade tur som kom undan med livet och alla lemmar i behåll. (Han har en dramatisk ådra, pajken.) Själv är jag inte lika bergsäker, det skulle även kunna vara... en stock. Haha. Men han har rätt i att alla "delar" (ögon, nos, svans) finns där de ska, och tydligen är en sorts saltvattenskrokodiler som har stora likheter med "stocken" väldigt vanliga i Malaysia. Här nedan är fotot, så får ni döma för er själva om det är en stor träbit eller en modern dinosaurie som lurar i vassen:

Pinne eller monster? That is the question. 

Beskuren version som bara visar... visst är det en stock ändå? Eller?

Såhär ser den ut. Malaysisk saltvattenskrokodil... eller Jabba the Hutt?

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är en stock som har huvudet i sanden, eller?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Är du blind kvinna? Är ju fan en krokodil (tror jag iaf)!! /Eve

    SvaraRadera