fredag 19 april 2013

In a While, Crocodile

Krokodilhistorien fortsätter. Jag läste att det ändå var ganska ovanlig med saltvattenskrokodiler i Malaysia och tänkte att det var nog en stock ändå. Men så la C ut bilden på ett forum och frågade vad folk där trodde... och det blev värsta debatten. :p Och de diskuterade i första hand vilken sort krokodilen var, inte om det var en krokodil in the first place. Haha. I guess we'll never know.

Dagen har bestått av jobb (endast hemma vid datorn), plugg och träning. Skönt, för jag hade en riktig latmaskdag igår och fick just inget vettigt gjort alls. Det kändes faktiskt precis lika jobbigt med allt när jag vaknade imorse, men jag hade verkligen inte råd med ytterligare en overksam dag. Jag lyckades i alla fall tvinga iväg mig själv till gymmet (det regnade ute), och när jag väl kom igång hade jag hux flux gjort en hel del - sprang 9 km + lite styrketräning, skrev 3 frågor av 4 på en uppgift, fixade med lite jobbförberedelser... :) Dessutom har jag lagat en god fredagsmiddag, bestående av köttfärsbiffar och broccoligratäng. Och yoghurtglass med hallonsmak och blåbärspaj till efterrätt. Mums!

Imorgon hoppas vi på solsken, för då blir det picnic på Ramberget. :) På tal om sol förresten så gjorde jag precis misstaget att kika på lite sista minuten-resor. Inte en bra idé, för usch vad sugen jag blev! Kom fram till att man ju som lärare måste vara ledig från jobbet 1/5, eller hur? Det innebär att jag skulle kunna åka bort en vecka och ändå bara missa en lektion... och en massa läxhjälp såklart, men den kan man oftast ganska lätt boka om. Aaaah... det är så billigt... och så lockande... jagvilljagvilljagvill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar