lördag 13 april 2013

Sayonara

Packat och klart för Stockholm! Yay för jobb som kan kombineras med semester. ;) Imorgon bitti bär det av mot huvudstaden.

Helgen har varit ganska lugn och inte överdrivet händelserik. Har försökt plugga lite men det har väl gått sådär. Oklara frågor och bristande disciplin är ingen bra kombination. :p Men jag har i alla fall fått den glada nyheten att vi som läser VAL, till skillnad från "vanliga" lärarstuderande, är undantagna från kravet på att jobba ett introduktionsår innan vi kan söka lärarlegitimation. Med andra ord kan jag skicka in min ansökan direkt jag blir klar nu i juni. Så kan jag lägga den i min låda med fina titlar jag inte har någon praktisk användning för. ;)

On a completely unrelated note så har jag idag gjort årets första riktiga löparrunda utomhus. Ja, för 600-700 meter med Vibrams tycker jag inte räknas. Första rundan blev blygsamma 5,4 km. Men bättre än inget! Hurk ändå, vad mycket jobbigare det är att springa ute än inne. Fast ändå skönare på ett sätt, eftersom det finns annat att fokusera på än just att man springer. Nackdelen är då att det finns backar... och mer folk som ser en. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar