torsdag 25 april 2013

Investeringar

Det verkar som att det ordnar sig med jobbet ändå. Detta efter att jag ringt polisen (haha, det lät dramatiskt) och frågat efter mitt utdrag. Det hade skickats igår, sa de, så jag borde ha det senast måndag. Sedan visade det sig också att arbetsgivaren vill att jag skriver kontrakt på måndag (vilket jag inte kan eftersom jag jobbar precis hela dagen) och jobbar introduktionspass nummer ett på lördag (vilket jag inte kan eftersom jag har antagningsprov till masterutbildningen just den dagen). Men jag förklarade situationen, så jag tror det är ok nu. :p Får se vad de nya förslagen på tider blir.

Idag har inte mycket gått enligt planerna, men det har varit en bra dag ändå. När jag vaknade imorse trodde jag att det skulle bli en tripp med C till vårdcentralen (han vill göra en sömnutredning för han snarkar så fasligt och har förmodligen andningsuppehåll) följt av jobb. Men när jag ringde vårdcentralen 20 min efter att telefontiden börjat hade de redan bokat upp alla tider för dagen. Och sedan dröjde det inte länge innan min läxhjälpselev hörde av sig och ställde in pga sjukdom. Jahapp, då var dagen helt plötsligt vidöppen! Det blev en promenad med Vanessa istället, följt av lite pluggande. Jag har varit lite stressad över uppsatsen de senaste dagarna, eftersom jag fick ett mail från handledaren att han vill ha in den på måndag. Men nu när jag gick igenom den igen insåg jag att jag hade varit mycket duktigare tidigare än vad jag hade trott, haha. Det är inte alls mycket som fattas. Men fortfarande behöver jag lite info från lärarna för att kunna göra riktigt klart.

Mycket matlagning har det blivit idag också. Det är ju lite extra roligt såhär vid löning när kylen fylls på med nya möjligheter. Speciellt som de gamla möjligheterna var begränsade till typ smör och falukorv såhär på sluttampen. :p Idag blev det i alla fall följande:


Frunch: Kesellaplättar som bröd, fyllda med pesto, prosciutto, soltorkade tomater och mozzarella.

Middag: Kycklingwraps med spenat, pesto, soltorkade tomater, paprika, lök och lite creme fraiche och kryddor. Till det några bitar stekt halloumi.

Och så lite efterrätt! Kaffe, en sked jordnötssmör och en jordgubbe. :)

Jag snöade in lite på pesto och soltorkade tomater. :) Men jag tål egentligen inte att äta så mycket pesto, och idag blev det väl mycket fiberhusk också (eftersom både plättarna och wrapsen var low carb-varianter) för att magen skulle vara riktigt glad. Så nu har jag fått betala för mitt frossande med ett lätt illamående, haha. Men gott var det, och helt klart värt det!

Oh, och när jag ändå är inne på att bildbomba så kan jag ju berätta att vi även investerade i en trimmer idag och sent omsider kapade Camerons kalufs. Han hade inte klippt sig på väldigt länge och hade odlat riktigt imponerande längder. Titta bara:


Stylad av mig innan klippning. Inbakad fläta och snygga poser. :p

Egenhändigt "stylad" innan klippning. Rufsnisse.


Färdigsnaggad! Och skypandes.


Förutom mat och en trimmer har jag gjort ett tredje braigt inköp idag, och det är biljetter hem! Jag har en träff på universitetet 29-30/5 (betyg och bedömning) och ytterligare en 3/6 (slutseminarium för examensarbetet), och däremellan tänker jag befinna mig i Näsliden/Malå och njuta av det norrländska lugnet! Lite väl tidigt för att allt för många mygguschel ska ha vaknat till liv är det också, så det borde bli alldeles underbart. Nu får jag vänta in eventuellt jobbschema för sommaren bara, sen blir det till att börja fundera på nästa tripp hemöver, som förhoppningsvis blir första helgen i juli lagom till återträffen. Så kul! :)

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    pappa

    SvaraRadera
  2. Hur har du gjort wrapsbrödet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superenkelt! Blanda 2 ägg med 2,5-3 msk grädde och en knapp msk fiberhusk. Stek i riktligt med smör! Det som kan vara lite klurigt är att få dem tillräckligt tunna. Eventuellt kan man ta lite mindre fiberhusk... annars gäller det att platta till dem ordentligt medan man steker dem. Receptet är lagom för två wraps, jag orkade äta 1,5.

      Radera