lördag 20 april 2013

Picknick!

Det blev en solig och helt enkelt fantastisk dag idag, och... ja, ord är överflödiga. Här är lite bilder istället (och en och annan bildtext):

Fint i Keillers park på promenaden upp på Ramberget.


Soldyrkaren #1.

Turkisk yoghurt med bär, frön och nötter. Pizzabullar och kanelbullar i LCHF-tappning (inte finast men godast).

"Det är lite väl molnigt... vi går hem!" ;)

"Psyche!"

Hej hå, hej hå, vi hem från berget gå...

Efter några timmar i solen lämnade jag av C hemma och tog själv en sväng till Backaplan. I Stockholm hittade jag äntligen ett par löpartights som jag tror jag kan känna mig någorlunda bekväm i, på barnavdelningen på Stadium, haha. I alla fall så hann jag inte köpa dem då eftersom det var precis när vi skulle åka hem (sen fick jag vänta i 45 min på bussen på försenade elever, men det är en annan historia) men nu blev det omedelbar investering såklart. Så nu har jag alla förutsättningar att bli ännu snabbare och bättre, hehe. Jag hann även med att fynda en brödform och en metallslev. Den senare kom väl till pass vid tillagningen av kvällens middag:

Köttfärsbiffar, kålrots-"pommes" och fetaostsallad.


Och slutligen köpte jag en camembert-ost också. Mums! Testade även baka fröknäcke som substitut för kex, och det blev riktigt bra minsann. :) Tog en evighet bara innan all vätska hade dunstat och brödet blev krispigt istället för segt. Men väl värt att vänta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar