onsdag 3 april 2013

Hjemme

I am back in the Göte och det är väl trevligt. Lite jobbigt bara att komma hem till en vardag där jag förväntas ta ansvar och göra saker. Ja, förväntningarna kommer få främst från mig själv, men jag är väldigt sträng. ;) Idag gick det minst sagt trögt att komma igång, men nu har jag fixat lite med uppsatsen i alla fall och gjort en (diffus) studieplan för den närmaste framtiden. Tanken är att fokusera på att få examensarbetet "färdigt" så fort som möjligt, helst i veckan. Sedan kan jag lägga mer energi på uppgifterna till sista 7,5-poängskursen. Eller varför inte andra, icke-studierelaterade saker.

Jag har även hunnit med att vara och jobba en sväng nu på morgonen. Och imorgon blir det jobbintervju, vilket förhoppningsvis löser mina problem med sommarsysselsättning... får börja lite på deltid redan i vår om jag får det, så därför vore det extra bra att stöka undan det här med uppsatsskrivandet så fort som möjligt. Fast jag ska inte ta ut nåt i förskott, alla är inte lika övertygade som jag om min förträfflighet. ;)

Inte helgen som kommer men nästa ska jag förresten vara borta på en lite längre jobbsväng (sön-tis) i Stockholm. Det är klassresa som gäller, och jag ska följa med som en av två ansvariga för min klass. Får betalt för alla extra timmar jag gör, vilket blir ett välkommet tillskott i kassan, och får vara ledig efter 20 på kvällarna så har jag tur hinner jag till och med träffa en eller annan mysig prick. :) Men jag har inte riktigt alla detaljer kring programmet klara för mig än. Kul, i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar