onsdag 10 april 2013

"Jag så ensam här i världen går...

...nakna fötter lämnar spår. Jag undrar hur det var ifall, världen inte var så håååård och kaaaall".
(För er oinvigda: ovanstående är ett citat från en sång ur en musikal kören jag var med i som liten satte upp typ i mitten på 90-talet. Kul att jag minns den men har glömt vad jag gjorde förra veckan...)

Idag har jag och mina Vibrams tagit en premiärtur utomhus! Det blev 1 km promenad och 650 m jogging. Startar lugnt och fint för att inte göra illa mig. Tänkte köra varannan dag ungefär och öka distansen en gång i veckan. I alla fall så kändes det bra idag, om än lite kallt om fötterna eftersom det var nollgradigt imorse... :p Kände mig dessutom som om hela världen stirrade underligt på mig, men det var nog mest inbillning. För hur ofta lägger folk märke till vad man har på sig för skor? Och det var inte speciellt mycket folk ute heller, knappast tillräckligt många för att kunna kallas för "hela världen" i alla fall.

Från och med lunchtid har det varit jobb mer eller mindre non-stop fram till kl 20. Idag fick jag äntligen veta lite mer detaljer om resan till Stockholm som går av stapeln på söndag. Det ser riktigt bra ut måste jag säga, jag är glad att jag tackade ja till erbjudandet att följa med. För det första är det ett ganska luftigt schema med tid inlagt för shopping, haha. För det andra så är de planerade aktiviteterna ganska intressanta. Besök på riksdagen bland annat, och naturhistoriska muséet. Känns inte alls fel att få betalt för sådana saker. :)

En liten vårblomma som tittat fram i rabatten utanför vårt hus. :)

6 kommentarer:

  1. Låter som att du kommer få en trevlig resa, så länge eleverna sköter sig ;) Säg till om du har någon lite stund över!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur ser dina dagar ut Linnéa? Jag har lite luft i schemat här och där, men oftast handlar det om en eller högst två timmar i taget. Vi kanske kan ses på stan och fika? Jag kan kolla upp mitt schema mer exakt.

      Radera
  2. Är det måndag-tisdag nästa vecka du är där? På måndag går jag i skolan 17.00-19.30. Och på tisdagen inte alls, men jag sitter hemma och tokpluggar eftersom jag varit krasslig och sen ska åka bort. Läste jag något tidigare om att du är ledig från 20.00? I så fall kanske en stund på måndag kväll efter att jag slutat skolan? Annars klämmer vi in nåt ändå på dagen så klart, vi kan ju inte missa det nu när du ändå ska åka hit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag rotat fram schemat så ska du få veta mer exakt. Vi kommer fram redan 15.30 på söndag, men jag blir inte riktigt klok på om jag har någon fritid den dagen. Den slutar iaf 20.30, men det är kanske väl sent? På måndag har jag fria stunder 10.30-13.00 och 14.00-middag (ospecifiserad tid) och dagen slutar 20.00.På tisdag är jag ledig från 11 (kanske tom 10) till 13 då vi vänder tillbaka mot Gbg.

      Så det är det schema som gäller... med reservation för om något drar ut på tiden förstås.

      Radera
    2. Okej, vi ska nog kunna få ihop något! Nu övergår jag till en mailkonversation i stället :)

      Radera
  3. Annars skulle ju måndag eftermiddag innan jag börjar skolan också kunna vara ett alternativ!

    SvaraRadera