tisdag 16 april 2013

Hej mitt hem

Home, sweet home! Det har varit tre roliga, intensiva och stundtals prövande dagar i Hufvudstaden. En hel del tjafs, men en hel del trevliga stunder också. Och så hann jag med att träffa fyra av mina finaste vänner, och bara det var ju värt hur mycket som helst. :) Men det var obeskrivligt skönt när bussen anlände Götet kl. 20 ikväll.

Tillfälligt förirrade (och konstant förvirrade) elever gjorde att det blev mycket som inte riktigt blev som det var tänkt, men det är väl så det ska vara? :p På grund av detta missade jag i alla fall helt besöket på Riksdagen. Synd, tyckte jag, men fick i efterhand höra att det inte varit så givande. Armémuséet var däremot riktigt trevligt, och även Naturhistoriska som vi hann med idag på förmiddagen. Igår åt jag lunch med Eve och hade mysigt kvällsbesök på hotellet av Sanna och Linnéa, och idag blev det lunch med Eve igen med "tillökning" av Sara också. Jag hann även med lite shopping, bland annat ett par "bussbyxor" eftersom jag orutinerat nog åkte upp till Stockholm iförd jeans... men ett par nya mjukisar var inte helt fel, mina gamla är verkligen just gamla - och slitna och håliga därefter. Jag hittade ett par finfina på H&Ms barnavdelning för en hundring, så det var lätt värt det! Investerade även i ett 7-pack nya sockar, av vilka flera par hann invigas då Sthlm behagade bjuda på ihållande regn större delen av tiden. Urk! I protest mot pissvädret blev mitt tredje och sista inköp ett par nya solbrillor, hehe.

I övrigt inte mycket att berätta annat än förstås den goda nyheten att jag blev erbjuden jobbet jag hade sökt, yay! Och så har jag fått mail från masterprogrammet jag ansökt till, och det blir antagningsprov i fem timmar på helgen om ett par veckor. Kul, kul! Ja, jag tycker faktiskt det på riktigt. På tal om kul så har jag även fått hem bilderna jag hade beställt efter, både förstoringarna och de vanliga små. Nu blir det till att fixa ramar och ett fotoalbum snarast, så att de inte bara får ligga och skräpa. Undrar var man hittar billigast 20x30cm-ramar? Hm. Min gissning är Dollarstore, men det finns väl inte ens i södra Sverige..? Men det är inte ett problem jag löser ikväll i alla fall. Faktiskt ska jag alldeles strax ge mig för idag. Det tar på att jobba 12-timmarsdagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar