tisdag 9 april 2013

Vardagsbestyr

Jag började dagen med ett experiment - jag gick till gymmet innan frukost. Jag brukar aldrig göra det eftersom jag tänker att det borde leda till orkeslöshet, men så var inte alls fallet. Tvärtom kändes det lätt och bra! Och det är så mycket värt att slippa de där onödiga två timmarna som jag annars måste sitta och vänta efter att ha ätit. För springer jag (eller styrketränar för den delen) för snabbt efter maten leder det inte till välbefinnande precis... huvva. Efter detta spenderades i alla fall större delen av dagen med läxhjälp.

Jag kom hem från jobbet strax före åtta och har haft en osedvanligt aktiv kväll faktiskt. Började med att äta middag, och att laga mat för imorgon. Med min fullspäckade arbetsdag kommer jag just så pass ha tid att ens äta, much less att ställa mig och fixa till något avancerat. Sen har jag snabbstädat lite i lägenheten också, vilket var minst sagt välbehövligt! Jag tog köket och toan, men lämnade golven till Cameron. De är otrevligt nog fortfarande mer eller mindre täckta i katthår, för det kändes lite väl sent för att dra igång dammsugaren såhär dags. Helt sjukt vad kissarna lossar nu! Jag tror jag måste ta in dem på toan och tvångsborsta dem lite innan jag kryper till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar