lördag 19 mars 2011

Bagare Bengt

Soligt och fint har det varit idag, och vi har varit ute vid stugan en sväng och druckit kaffe med mor och far. Och så har vi tvättat, och jag har bakat bröd och muffins. Produktivt, kan tyckas. Det blir lätt så när man försöker undvika skolarbete till varje pris. I helgen är det litteraturkursen som är mitt dåliga samvete. Ni vet den där überfilosofiska boken jag nämnt tidigare, Dimma? Det är dags att kommentera på den i forumet, men jag kan inte komma på något vettigt att säga. Jag hade ju lovat Linnéa en recension också, och den levereras härmed: Blääääk. Stay away från den här boken. Den är 250 sidor dravel om en man som förföljer en kvinna, blir bedragen av henne, tycker synd om sig själv, pratar med författaren om att han vill begå självmord men får höra att det går rakt inte för sig för det kan man inte göra om man är en påhittad figur... och så slutar den med en hund som beklagar sig över mänskligheten. Jag håller med hunden.

Morotsbröd med lin- och solrosfrön.


Muffins med banan- och kladdkakefyllning.

1 kommentar:

  1. Kan man få receptet på morotsbröden? De ser goda ut! /Mor

    SvaraRadera