onsdag 2 mars 2011

World Wide Linn

Att skriva c-uppsats om Buffy är den bästa idén som någonsin har fallit mig in. Det är en ren fröjd ju! Men idag har jag faktiskt inte varit så duktig. (Mest för din skull, Moa! :p) Jobbade gjorde jag förstås, men efter att jag slutade vid lunchtid skippade jag både promenaden och större delen av pluggandet, för jag kände att… well, I’m worth it!

Istället spenderade jag en stund med att kolla upp busslinjer, sevärdheter och hostelinformation inför resan. Peppapeppapeppa. Det börjar verka reslust banne mig. I sitt ”överresta” tillstånd blir min hjärna allt trögare med att komma till det där riktiga wohoo-stadiet, men med lite hjälp på traven har den nu börjat fatta att den snart ska få ut på äventyr igen och att det kommer bli AWESOME.

Och så har jag funderat lite på saker jag vill ha. Kylskåpspoesi, t.ex. Det är ett alldeles ypperligt trevligt fenomen! Och så är jag sugen på att köpa ett riktigt löshår. Det jag har är dels fejk, så man kan inte locka eller platta det utan att det smälter, och dels så är det också alldeles för ljust. Inte bra. Men äkta löshår är ohutligt dyrt. :/

Nej, nu måste jag sluta upp med mina ha-begär och få arslet ur och gå och hämta passet. De små bävrarna på Ryanair tar ju ut extraavgifter för allt, så även för boardingkortet om man missar att skriva ut ett eget… Och så måste jag väl börja fundera på packningen också, det blir till att välja med omsorg eftersom vi reser med enbart handbagage. Och dessutom ska jag leta fram jobb-outfiten till imorgon. Det blir väl täckbyxor och solglasögon som gäller kan jag tänka. Och så Gamla Burtan under armen. Vilken ynnest att få åka snowboard på betald arbetstid! Jag hoppas bara vinden lugnar sig innan dess, det viner runt knutarna.

3 kommentarer:

  1. ohhhh jag måste ha oerhört stort inflytande på dej som får dej att skippa skriva en c-uppsats om vampyrbuffy =D -harkel- jag är nästan lite stolt. keeeeep going =)

    nästa gång vi kommer hem ska jag bannemej hälsa på! fasen så kass jag är.
    nästa gågn vi kommer hem kommer ni att få dras med oss hela tiden. bannemej =D

    SvaraRadera
  2. Vad har du för frågeställning i uppsatsen? Jag är inte så insatt i tv-serien, men skulle ändå gärna läsa den sen!

    SvaraRadera
  3. Ja, det tycker jag Moa, ni får gärna komma på långa besök så får jag lite Luna-gos! Och du är ju också ganska trevlig. ;)

    Linnéa, uppsatsen handlar om drömsekvenser och den "foreshadowing" som förekommer i dem. Jag vet inte om du får samma behållning av den som ett fan skulle få, men du får jättegärna läsa och komma med kommentarer! Än då länge har jag bara fördjupat mig i teorin dock, och är fortfarande ganska vilse i en djungel av mystiska termer... :p

    SvaraRadera