onsdag 30 mars 2011

Skruttkatt

Det sista jag gjorde idag innan jag gick på jobbet var att ömt vattna min tomatplanta, öppna persiennerna så den skulle få ljus under dagen och viska några uppmuntrande ord till den. Ok, inte det där sista, men poängen är att jag var väldigt förtjust i min lilla växt. Och i och med det tempusvalet, var, förstår ni nog att det slutade illa för min bäbis. Skruttkatten Kira var nämligen framme någon gång under dagen och slukade hela plantan med hull och hår. Det är nu bara några gröna fjun som sticker upp över jorden. Förhoppningsvis hämtar den sig, men just nu ser den rätt bedrövlig ut. :O

Nu ska jag och Cam ut i skidspåret. Förhoppningsvis kommer vi hem till en lugn och skötsam katt som inte har orsakat mer död i växtfamiljen.

Tomatslukarmonstret.

4 kommentarer:

  1. Jag skrattar lite ändå men lider med dej och tomatplantan så klart :)

    SvaraRadera
  2. Alltså kunde du inte skaffa en katt som är carnivor som alla andra, NORMALA, katter? ;p

    SvaraRadera
  3. Haha. Pepsi kækade upp "Bosse" (en bonsai-blomma som Anna døpt haha) som vi hade på balkongen. Anna kom hem en dag å alla blad var borta. Jævla kanin. :P


    /Eve

    SvaraRadera