söndag 27 mars 2011

Sommartider

Det här med att ställa om klockan. Vad ska det vara bra för egentligen? Det tjorvar mest bara till saker och ting, tycker jag. Jag hade stora ambitioner för dagen, men det blev inte så mycket av dem. Jag skyller på tidsomställningen. ;)

En punkt på min planering som faktiskt blev av var ett besök i Tjamstan med Moa och Timmy. Det snöade lite, vilket gjorde att det var svårt att se speciellt mycket i backen, men i övrigt var det ganska bra före. En bra början på dagen, med andra ord.

Sedan kom jag hem och hade tänkt mig att göra bort dagens plugg. Det gick inte riktigt lika bra. Eftersom jag var lite kall och sådär kändes det som en strålande idé att plugga liggandes i soffan under en filt. Två och en halv timme senare slog jag upp mina blå och undrade vad som hade hänt. Kanske inte det bästa upplägget att ta en tupplur modell längre under ett dygn som bara har 23 timmar...

De två andra punkterna på dagordningen var motion och mys. Igår i Näsliden grävde vi faktiskt fram min barndoms nemesis nr. 1; längdskidorna. Jag tänkte att det kanske är trevligare nu om det sker av egen fri vilja. Men skidåkningen fick skjutas upp till imorgon, återigen för att vi inte riktigt hann med när klockan tickade på. Men mys har det blivit, och än kommer det mera! Vi har precis tryckt lite kladdkaka som vi fick med oss hem igår, och nu ska vi också titta på första avsnittet av Firefly innan vi kryper till kojs. Har velat se den serien länge så det blir en bra avslutning på dagen. Hoppas den lever upp till mina förväntningar. Kraven på en Whedon-produkt kan inte vara annat än höga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar