tisdag 22 mars 2011

Vem vet, inte jag

Vi kom precis hem efter att ha ätit middag hos Lovisa och Emma. Trevligt! Det blev kasslergryta, det är så fantastiskt gott och så enkelt att göra. Sånt gillar vi. Jag och Lovisa gick en promenad också, i det konstiga vädret. Imorse var det strålande sol och stormvindar, när vi gick var himlen igenmulen och det snöade lapphandskar, och nu när jag och Cam gick hem var det vindstilla och uppehåll... hum. Det blir spännande att se vad vi möts av imorgon bitti. Sommar? ¡Ojalá!

Idag har jag även varit lite duktig då jag suttit med en massa referenslitteratur och plockat ut viktiga händelser ur barnbokens historiska utveckling som jag kan använda i min uppsats. Jag har också funderat en del över vad jag vill läsa till hösten. OM jag vill läsa något till hösten. Och det vill jag nog, för även om jag är spyless just nu så skulle jag sakna studerandet om jag lade ner det helt. Just nu växlar mina tankar mellan tre alternativ.

1. D-kurs i antingen spanska eller engelska
2. Fristående kurs i grafisk design + nybörjarkurs i något random språk
3. Påbyggnad på det jag redan har i form av lärar- eller översättarutbildning

Men eh. Det sista jag vill göra är att skriva mer uppsats. Och då utesluts ju egentligen allt utom alternativ nummer två. Men skulle jag välja det uppstår oundvikligen ytterligare en fråga; vilket random språk ska jag läsa? Några förslag?

2 kommentarer:

  1. Kasslergryta är gott.Vad fagerlund är random språk,"bondska"?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bondska är nog inget språk... även om man skulle kunna tro det ibland. Men det behärskar jag ju dessutom redan, någorlunda iaf. :p

    SvaraRadera