måndag 21 mars 2011

Pinky but no Brain

Jag har med hjälp av google bekräftat den diagnos jag själv spontant ställde för min senaste åkomma: tangentbordslillfinger. Alltså typ som musarm eller smstumme, fast i lillfingret… det sitter i den yttersta leden på höger hand, och tydligen är jag inte ensam om att lida av det. Ett i-landsproblem, kan tyckas, men när man, som jag, är en datanörd av stora mått är det ytterst allvarligt. Det blir till att tejpa fingret imorgon så kanske jag kommer ihåg att jag inte ska använda det.

Att jag inte bloggade igår berodde dock inte på mitt lillfinger utan snarare på tidsbrist. Lasse, Lovisa, Emma och Stefan var här och fikade och så såg vi Toy Story 2. Jag och Cam hade sett ettan i lördags, och idag såg vi sista delen för att fullborda trilogin. Jag hade aldrig sett dem förut och måste säga att jag blev positivt överraskad.

Något produktivt har jag däremot inte åstadkommit idag. Det känns inte som en sån dag. Cameron var på halvkasst humör när jag kom hem, och det kändes inte som någon större uppoffring att ge upp mina planer på plugg för att göra något uppiggande med honom. Vädret har varit rätt trist också, grått och faktiskt regnigt för första gången i år! Det är ju bra iofs, så blir det vår någon gång. Men slasket lockar inte precis till utevistelse. Igår var jag däremot ute, då sprang jag till och med en bra bit. Jag är ett fan av löpband, men nog är det ändå härligare i skogen än i källaren på gymmet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar