onsdag 23 mars 2011

My feelings are intense but changeable

Åh, vad velig man kan vara ibland. Hade en jättebra och trevlig dag på jobbet idag och tänkte att här skulle det vara kul att jobba kvar. Sen tränade jag med Vanessa för första gången på jättelänge. Hon har nämligen varit i Göteborg på lite semester, och hon har som så många andra gått och förälskat sig i staden. Så blev jag plötsligt jättesugen på att flytta söderöver och bli något helt annat. Helst imorgon.

Annars har jag haft en duktig dag då jag har fått massor gjort på uppsatsen. Att vara duktig får mig att känna mig nöjd med mig själv och det blir jag glad av! Även i uppsatsskrivandet pendlar jag mellan förtvivlan och extas. Just nu känns det som snudd på ett mästervärk, medan det innan jag kom igång idag kändes dömt att misslyckas...

Människan är en lustig varelse.

Nu ska jag gå och läsa en barnbok med min fästman, för han inte prata språket särskilt bra. Men det ska det bli ändring på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar