lördag 26 mars 2011

Livstecken



Mina fingrar brukar snarare vara blåskiftande (dålig blodcirkulation... hehe) än gröna, men ser ni det lilla skottet som är på väg fram? Det är min tomatplanta. Det finns hopp om liv, alltså! Annars brukar jag mest vara duktig på att snabbt och effektivt ta död på alla växter som kommer i min väg. Men nu har jag faktiskt en hel del på gång. Förutom tomatplantan har jag två krukor med avokado också, och en groddodling i skafferiet. Jag fick något infall förra helgen och kände att det där med att plantera var en passande våraktivitet, och faktiskt är det ju riktigt roligt när det börjar ge lite resultat!

Jag måste gå och göra mig iordning nu, för det är alldeles strax dags att bege sig mot Näsliden där det bjuds på middag ikväll. Tänkte bara dela med mig av min senaste fixa idé... Adobe Creative Suite CS5. Me wants it. En liten komplikation bara; den här lilla guldklimpen har en blygsam prislapp på drygt 21000 riksdaler. Hm. Nån som har en extralicens som vill dela med sig?

2 kommentarer:

  1. Avokado, spännande! Jag har länge velat prova att plantera en, men det blir aldrig av... Du måste berätta hur det går!

    SvaraRadera
  2. Segt! Än så länge är det inga tecken på liv. Men jag läste att de tar ett tag på sig innan de kommer upp, så jag ger inte upp hoppet än i alla fall.

    SvaraRadera