torsdag 3 mars 2011

Exklusiv klubb

Nu har vi äntligen fått gå med i Klubben med stort K. Den som man måste ha en platt-tv för att få vara med i, alltså. Stefan köpte en ny tv när hans gamla gick sönder, och lovade då att vi skulle få den trasiga och mixtra med den bäst vi ville. När han tog hit den ikväll visade det sig dock att den inte alls var trasig, utan att den bara hade behövt vila några månader. Så nu har vi en platt-tv, yay! Den gamla tjocka tv:n i alla ära, den har tjänat oss väl... men den här är aningen snyggare. Jag hittade tyvärr ingen bild på hur det såg ut innan, och eftersom tjockisen väger en del orkade vi inte ställa tillbaka den bara för att fota. Men jag bjuder på en före-före bild, med min lill-tv, istället. Och så en bild på hur det ser ut nu, förstås.



Friluftsdagen idag var lite av ett misslyckande vad gällde snowboardåkande. Det blåste stormvindar. Dvs. jag upplevde det som orkan, men smhi definierade det som styv kuling. Oavsett vilken term man föredrar så rörde det sig i alla fall om vindar som var tillräckligt starka för att reducera min störtloppshastighet till ca 0,5km/h. På eftermiddagen lugnade det sig lite, men jag gav ändå upp efter tre åk. Dels blev det kallt, och dels så grät jag stora mascaratårar. Men det var inte alls så tokigt nere i vindskyddet. Det var plusgrader och solen sken, så jag mådde ganska gott ändå!

Nu ska jag gå ner och hämta den sista tvätten och sen avsluta packningen. Eller rättare sagt påbörja den. Jag har den klar, men bara på ett mentalt plan. Men hur lång tid kan det ta att packa en ynka liten ryggsäck? Alla viktiga papper är redan utskriva och klara, så nu handlar det bara om att välja ut några klädombyten och se till att allt nödvändigt smink och elektronik och sånt kommer med. Det verkar också som det blir filmvisning sista stunden på jobbet imorgon, så då kan jag flexa ut och gå hem och hämta väskan då istället för att släpa med den redan på morgonen. Sweet. Just ja, tvätten.

2 kommentarer:

  1. Inte roligt att åka när det är så, då får man bara hoppas på att man har något gott i matsäcken.
    Vi är helt sjukt lugna den här gången, kanske lite för lugna.. Har inte ens kollat upp vart det är förlossningen flyttat. De har renoverat och flyttat runt det här året.

    Vart är det du är påväg den här gången?

    Kram

    SvaraRadera
  2. näe... har ni skrotat gamla berta? jag fick inte ens säga hej då... -snörvel-

    SvaraRadera