fredag 18 mars 2011

Friday, I'm In Love

Fredag är utan tvekan min bästa veckodag. Att den börjar med jobb spelar ingen roll, för när klockan äntligen är 15.30 och det är dags att gå hem infinner sig den där oslagbara känslan... äntligen helg! Just denna fredag spenderas på kanske det absolut bästa sättet, det vill säga med min lover boy som förstklassigt sällskap. Han har äntligen börjat må bättre, och det firar vi med kycklinglasagne, vin och lite karra. Mmm.

Igår hälsade jag på min syster Jenny, hennes Daniel och förstås Nora, Tyra och Ville. Det var mysigt. Men när jag nu tänkte att jag skulle lägga ut en liten bild på dem kom jag fram till att det mest up-to-date kortet jag har av dem (i samlad tropp) är från påsken 2007, då Ville fortfarande låg i magen. Det är ju skandal. Upptäckten har i alla fall fått mig att inse att det kanske är dags att bli lite bättre på att fota även i vardagen. Jag har nästan inga kort alls av mina nära och kära, för sanningen är den att nästan alla mina fotomappar heter något i stil med "Tallinn", "Italien", "Belfast, Glasgow" osv... Enda gången jag tar kort är när jag är ute och reser. Det måste det bli ändring på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar